Against the cult of the reptile god

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Tabla de Contenido
  1. DEMONIOS REPTILIANOS comen Niños
    1. Más Allá - Reptilianos - Chapter 36 by Canal RED+
    2. DESVIRGHEITORS - demo '91
    3. How to draw a Wave Step by Step | Wave Drawing

DEMONIOS REPTILIANOS comen Niños

Este artículo muestra que el copal chino (Bursera bippinnata) era una resina ofrecida a los dioses en los rituales agrícolas mesoamericanos. Explica el proceso de extracción en la cuenca del río Balsas, que no ha cambiado en los últimos cinco siglos. Destaca el uso del copal en las festividades calendáricas de culto al sol y a los dioses de la Tierra, el Agua, el Fuego, el Viento y la Guerra, pues su humo aromático, que también se consideraba alimento divino, permitía el enlace entre las deidades y los humanos. En los ritos de producción agrícola permitía la salud, y en diversas tareas de subsistencia el éxito. El uso actual del copal se explica como una alegoría de la continuidad cultural mesoamericana en las festividades de Temalacatzingo (ritual contemporáneo), mostrando que tiene un papel importante en los rituales ofrecidos a las entidades antiguas y cristianas.

Se informa de los principales aspectos biológicos de la planta de copal, la identidad taxonómica, nombres vernáculos, geografía y el proceso de extracción. Este conocimiento permite reconocer el copal del Templo Mayor de Tenochtitlan, a través de ciertos artefactos de ofrenda hechos con esta resina, y entender su simbolismo. Estos registros se relacionan con los datos históricos del uso del copal en las épocas prehispánica y colonial de México, sin dejar de lado su expresión contemporánea, la cual es ejemplificada con el relato sucinto de la Fiesta del Copal o de Petición de Lluvias en Temalacatzingo (Guerrero).

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Más Allá - Reptilianos - Chapter 36 by Canal RED+

The Altar of the gens Augusta is a Roman-era sacrificial altar dedicated to the imperial cult, discovered on the hillside of Byrsa Hill, within the archaeological site of Carthage and preserved in the National Museum of the Bardo, in the so-called Carthage Room occupying the ancient courtyard of the Beylical palace.

In the mid-20th century, Jean Charbonneaux considered the work to be a fine example of Roman folk art, for "the clarity and naive simplicity" that characterized it, [1] all the more important since "few monumental reliefs from the century of Augustus have survived."[2] The work was also considered by Jean Charbonneaux to be a fine example of Roman folk art.

The temple of the gens Augusta, composed of three rooms measuring two by three meters, was found on September 17, 1912 in the garden of Charles Saumagne's property, near the post office and not far from the apses known as Beulé's.[8] It contains, in particular, an inscription.[9] It contains, in particular, an inscription[9] The Ara Pacis, inaugurated in 1912, was found on September 17, 1912.

The Ara Pacis, inaugurated in 9 B.C., is the "most complete monument of Augustan art":[38] the role of Aeneas, the foundation of Rome, the protection of Apollo enjoyed by the emperor are particularly recalled in this building. The altar of the gens Augusta is proof of the refounding of Carthage by Augustus, and of the diffusion of the themes defined in Rome in the Ara Pacis. Although "more modest in ambition and workmanship," the work is one of the many testimonies "of the budding imperial religion."[39] The works are of Greek or Italic inspiration, but what is new is the theme and the iconographic program used, which "imposes itself on the whole Empire."[38]

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DESVIRGHEITORS - demo '91

Cuando tenía casi trece años, mi hermano Jem se rompió gravemente el brazo a la altura del codo. Cuando se curó, y se disiparon los temores de Jem de no poder jugar nunca al fútbol, rara vez se sentía acomplejado por su lesión. Su brazo izquierdo era algo más corto que el derecho; cuando estaba de pie o caminaba, el dorso de la mano formaba un ángulo recto con el cuerpo, con el pulgar paralelo al muslo. No podía importarle menos, con tal de poder pasar y lanzar.

Cuando habían pasado suficientes años para que pudiéramos recordarlos, a veces hablábamos de los acontecimientos que condujeron a su accidente. Yo sostengo que los Ewell lo empezaron todo, pero Jem, que era cuatro años mayor que yo, decía que había empezado mucho antes. Dijo que empezó el verano en que Dill vino a vernos, cuando Dill nos dio por primera vez la idea de hacer salir a Boo Radley.

Dije que si se quería tener una visión amplia del asunto, realmente comenzó con Andrew Jackson. Si el general Jackson no hubiera llevado a los Creeks río arriba, Simon Finch nunca habría remado hasta el Alabama, y ¿dónde estaríamos nosotros si él no lo hubiera hecho? Éramos demasiado mayores para resolver una discusión a puñetazos, así que consultamos a Atticus. Nuestro padre dijo que ambos teníamos razón.

How to draw a Wave Step by Step | Wave Drawing

Thanks to a study of supra-regional interactions between four capitals of the Mexican Altiplano, sites of the Gulf Coast and the Maya zone during the Epiclassic (600 to 900 A.D.), several hypotheses on a possible paradigmatic change of political order during this period can be presented. Analyzed thanks to a specific methodology, certain material vestiges (movable and immovable artifacts, iconographic corpus) are confronted with the theories of types of political action documented in Mesoamerica, and produce a convergent set of clues. In the context of ideological, social and political changes at the end of Teotihuacán, the new elites of these cities, in intermittent contact with those of distant societies, exercised their power by relying on the glorification of individuals, the exacerbation of military force and the prestige acquired through these distant interactions.

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Through the study of supraregional interactions among four capitals of the Mexican highlands, and sites of the Gulf coast and Maya area during the Epiclassic period (AD 600 to 900), several hypotheses may be proposed concerning a possible shift in political paradigm at that time. Analyzed with a specific methodology, portable and non-portable material artifacts and associated iconographic corpus, are discussed in terms of theories bearing on political action documented in Mesoamerica resulting in convergent lines of evidence. Within a context of ideological, social and political disruptions following the end of Teotihuacán, new elites of these cities in sporadic contact with those of distant societies exerted their power thanks to glorification of persons, exacerbation of military force and prestige acquired through distant interactions.

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